FANDOM

Benelli M3 - strzelba powtarzalna konstrukcji włoskiej typu pump action.
Benelli M3

Strzelba Benelli M3

Strzelba Benelli M3 została zaprojektowana oraz wyprodukowana przez włoską firmę Benelli Arms. Do strzelby można załadować maksymalnie osiem nabojów, posiada zastrzeżony samopowtarzalny system Benelli, pierwszy raz użyty w modelu Benelli M1. Użytkownik może wybrać między trybem samopowtarzalnym a pump action.

Używanie systemu pump action jest wymagane podczas strzelania nabojami o słabszej mocy - np. gumowymi - kiedy to odrzut nie jest na tyle mocny, żeby napędzić system samopowtarzalny. Tryb samopowtarzalny może być więc użyty przy strzelaniu mocniejszą amunicją, dzięki pochłanianiu sporej części odrzutu. Przełączanie pomiędzy dwoma trybami możliwe jest dzięki dźwigni znajdującej się z przodu broni, pod lufą.

Benelli 01l

Strzelba Benelli M3 z nabojami

Benelli M3 jest ulepszoną wersją wcześniejszych modeli Benelli M1 i Benelli M2. Wykorzystuje ten sam system samopowtarzalny jak wcześniej M1, ale z dodanym innym patentem Benelli, który pozwala użytkownikowi na zablokowanie systemu samopowtarzalnego, zmianę na pump action i z powrotem w ciągu kilku sekund. Przełącznik znajduje się z przodu, za czółenkiem i ma kształt wyżłobionego pierścienia. Obrót pierścienia pozwala ustawić tryb pump poprzez odblokowanie czółenka i zablokować samopowtarzalny system odrzutu lub zablokować przedni chwyt, pozwalając na automatyczną akcję. Benelli M3 posiada zmieniany chwyt, użytkownik może wybrać chwyt tradycyjny bądź pistoletowy.

Informacje

Dane podstawowe:

  • Państwo: Włochy
  • Producent: Benelli Arms
  • Typ broni: strzelba powtarzalna
  • Prototypy: 1989
  • Produkcja: 1990 - do chwili obecnej
  • Wyprodukowane egzemplarze: ...

Dane techniczne:

  • Kaliber: 12 mm
  • Nabój: .12/76 mm
  • Pojemność magazynka: 7 szt.
  • Długość: 1 040 - 1 200 mm (zależnie od wersji)
  • Szerokość: ...
  • Wysokość: ...
  • Masa całkowita: 3,2 - 3,5 kg
  • Zasięg skuteczny: 40 m
  • Prędkość początkowa pocisku: ...

Użytkownicy:

Źródła:

Michał Iljin (dyskusja) 10:58, sie 10, 2013 (UTC)IljinM.