FANDOM

Zjednoczenie Przemysłu Maszyn Budowlanych (Bumar) (1953-1981), obecnie Bumar sp. z o. o. (od 2002)) -
BUMAR logo

Znak firmowy BUMAR

główną firma Grupy Kapitałowej Bumar. Profil działalności firmy to głównie handel, czyli eksport rodzimych produktów oraz sprzedaż ich na polskim rynku.

Grupa kapitałowa obejmuje 27 spółek produkcyjnych i handlowych z sektora przemysłu zbrojeniowego, specjalizujące się w dziedzinach: amunicyjnej, radarowej, rakietowej, pancernej oraz spółki należące do sektora maszyn budowlanych, drogowych i górniczych, akcesoriów kolejowych, maszyn rolniczych i innych wyrobów przemysłowych oraz usług budowlanych.

Wiodąca rola firmy Bumar Sp. z o.o. w grupie kapitałowej Bumar ma wpływ na funkcjonowanie centralnego zaopatrzenia w materiały i elementy do produkcji, w kreowaniu i finansowaniu przez nią produkcji przeznaczonej na eksport i na kraj, monitorowaniu zdolności produkcyjnych, wprowadzaniu zmian w profilu i wielkości produkcji, koordynacji i prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych oraz realizacji umów offsetowych (np. na samolot F-16). Bumar swoje produkty eksportuje m.in do Iraku (RI), Arabii Saudyjskiej, Peru, Egiptu (ARE) i Malezji.

W 2013 roku koncern zmienił nazwę na Polski Holding Obronny (PHO).

Skład grupy:

Produkty:

Strona internetowa: