Fandom

Wiki Uzbrojenie

BESKID-3

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Symulator BESKID-3 - polski kompleksowy symulator czołgu PT-91 z wizualizacją komputerową wykonany z zastosowaniem najnowszych technologii. Został stworzony przez OBRUM. Przeznaczony jest do szkolenia załóg czołgu PT-91 oraz T-72M1. Pozwala on na:

  • zapoznanie się z budową przedziałów bojowych,
  • szkolenie indywidualne oraz zespołowe członków załogi w zakresie:
    • szkolenie załogi czołgu na symulowanym polu walki,
    • trening i utrzymanie wysokiego stopnia wyszkolenia.

ZastosowanieEdytuj

Obraz przestrzeni generowany jest komputerowo w oparciu o sprzęt SGI i obserwowany jest przez załogę poprzez symulatory przyrządów optycznych. Cyfrowa mapa sytuacji taktycznej pokazuje położenie własne i przeciwnika w terenie ćwiczeń. Oprogramowanie wizualizacji pozwala na realizację ćwiczeń przy dowolnych parametrach zewnętrznych np. pora roku, pora dnia, opady atmosferyczne, mgła.

Wyboru rodzaju ćwiczeń, terenu, trasy, przeciwnika, itp. dokonuje instruktor prowadzący szkolenie. Instruktor ma możliwość sterowania przeciwnikiem oraz obserwowania pola walki za pomocą „niewidzialnego” obserwatora zawieszonego nad obszarem symulowanych działań. Instruktor w każdym momencie ćwiczenia może je zatrzymać, omówić błędy i powrócić do początku zadania. Ponadto, po zakończeniu ćwiczenia można je odtworzyć.

Symulator stosowany być może do szkolenia w jednostkach wojskowych, w szkołach oficerskich, ośrodkach szkoleniowych. Zabudowa symulatora w kontenerach ułatwia transport samochodowy. Odpowiednie przystosowanie wybranego terenu, umożliwia użytkowanie symulatora w warunkach poligonowych.

Dane techniczneEdytuj

  • Zasilanie: 3 x 400V AC, 50Hz
  • Temperatura pracy: -20 C ÷ + 40 C
  • Temperatura przechowywania: -35 C ÷ + 50 C
  • Obudowa: kontener 1C wg PN-83/K-46010 obniżony o 300 mm
  • Masa:
    • kontener dowodzenia: 4500 kg
    • kontener załogi: 6500 kg
  • Środki transportu: transport samochodowy, transport kolejowy
  • Ilość szkolonych czynnie: załoga czołgu PT-91 (3 żołnierzy)
  • Ilość szkolonych biernie (obserwatorów): trzy załogi czołgu PT-91 (9 żołnierzy)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki