FANDOM

Atak - etap działań taktycznych wojsk lądowych, lotnictwa i marynarki wojennej, polegający na gwałtownym uderzeniu na przeciwnika i szybkim, połączonym z umiejętnym manewrem i ogniem, posuwaniu się w głąb jego ugrupowania.

Rodzaje atakuEdytuj

Aatak doraźnie przygotowanyEdytuj

- to atak, w którym czas przygotowania jest ograniczony ze względu na potrzebę szybkiego działania w celu wykorzystania nadarzającej się okazji

Atak mylącyEdytuj

- to atak, w czasie którego siły atakują lub zagrażają atakiem obiektowi innemu niż główny cel ataku, przeprowadzany w celu wycofania sił obrony przeciwnika z głównego kierunku obrony.

Atak oskrzydlającyEdytuj

- manewr zaczepny na skrzydło przeciwnika

Atak skoordynowanyEdytuj

- dokładnie zaplanowana i wykonana akcja ofensywna danej jednostki lub formacji, w której poszczególne podległe elementy angażowane są w taki sposób by jak najlepiej wykorzystać ich siły i środki dla danej jednostki lub formacji jako całości. atak wyprzedzający (ang.spoiling attack) - manewr taktyczny prowadzony w celu poważnego osłabienia działań bojowych przeciwnika, w czasie, gdy jest on w trakcie formowania lub zbierania sił do ataku. atak zaplanowany (ang.deliberate attack) - rodzaj akcji ofensywnej charakteryzującej się wcześniej zaplanowanym i skoordynowanym użyciem sił ogniowych oraz manewrów mających na celu zbliżenie się do przeciwnika i zniszczenia lub pojmania go.

Atak powietrznyEdytuj

SkoordynowanyEdytuj

- połączenie dwóch lub więcej typów ataku powietrznego (nurkowanie, szybowanie, lot na małej wysokości) w jednym uderzeniu, przy wykorzystaniu jednego lub więcej typów samolotów.

Opóźniony w czasieEdytuj

- procedura, przy której atakujące grupy spotykają się jako jeden zespół. Stosowany jest, gdy grupy atakujące startują z więcej niż jednego miejsca, a ich start do wykonania zadania jest opóźniony w oczekiwaniu na dalsze rozkazy.

PodzielonyEdytuj

- metoda prowadzenia skoordynowanego ataku powietrznego, który polega na tym że utrzymuje się samoloty w ścisłym szyku taktycznym, a następnie rozdziela się je aby zaatakować cel z różnych kierunków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki