FANDOM

Amunicja - ogół rakiet, nabojów artyleryjskich, min, bomb lotniczych, torped, bomb głębinowych, granatów ręcznych oraz naboje do broni strzeleckiej.

Przykładowe rodzaje amunicji:Edytuj

Amunicja ćwiczebna (ślepa):Edytuj

- rodzaj amunicji przeznaczonej do pozorowania strzelań lub wybuchów. Charakteryzuje się stosunkowo niewielkim działaniem niszczącym w porównaniu do amunicji bojowej. Amunicja ćwiczebna posiada pociski wypełnione materiałem obojętnym (gips, cement, pak) dzięki czemu zachowuje identyczne właściwości balistyczne jak amunicja bojowa. Czasami pociski amunicji ćwiczebnej są wypełnione substancją dymotwórczą ułatwiającą określenie punktu upadku.

Ćwiczebna amunicja strzelecka posiada pociski z drewna lub tworzywa sztucznego ulegające zniszczeniu po opuszczeniu lufy, albo pozbawiona jest pocisków całkowicie. W strzeleckiej amunicji ćwiczebnej do broni osobistej nie ma w ogóle pocisków.

Amunicja bezłuskowa:Edytuj

- amunicja zespolona lub rozdzielnego ładowania nie zawierająca łuski. Jest stosowana w lufowej broni palnej z uszczelnioną komorą nabojową. Ładunek miotający jest w niej umieszczony bezpośrednio. Może on występować w postaci stałej (luźne ziarna prochowe umieszczone np. w woreczkach lub w postaci wyprasek dostosowanych kształtem i wymiarami do komory nabojowej) albo w postaci płynnej. Do amunicji tej zalicza się niektóre wzory amunicji artyleryjskiej, która jest przystosowana do dział posiadających zamki z uszczelniaczem plastycznym Bange′a. Amunicja bezłuskowa jest lżejsza i tańsza w produkcji od amunicji posiadającej łuskę.

Amunicja bojowa:Edytuj

- amunicja o działaniu niszczącym, obezwładniającym lub specjalnym, przeznaczona do wykonywania zadań bojowych na polu walki.