Fandom

Wiki Uzbrojenie

ARX 160

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Beretta ARX 160 - karabin szturmowy konstrukcji włoskiej.

Arx-160.jpg

ARX 160 został opracowany przez przedsiębiorstwo Beretta w ramach programu Soldato Futuro (tł żołnierz przyszłości) dla Włoskich Sił Zbrojnych. Broń nie jest jednak zbyt wygodna w użyciu przez co jej produkcja utrzymuje się na niskich obrotach. Konstrukcja jest nastawiona głównie na eksport.

Karabinek ARX 160, wraz z nowym 40-mm granatnikiem GLX 160, rozwijany jest od 2005. Pierwsza publiczna prezentacja konstrukcji, wówczas jeszcze z serii prototypowej, miała miejsce na wystawie Eurosatory w Paryżu w 2008 i zaowocowała zamówieniem w grudniu 2008 przez albańskie oddziały specjalne 100 karabinków ARX 160 i 40 granatników GLX 160. Broń ma być używana przez Albańczyków w Afganistanie, zaś przedstawiciele Beretty liczą, że będzie to początek przezbrajania armii tego państwa we włoskie karabinki.

Beretta arx160-1.jpg

W marcu 2009 roku broń oficjalnie została zaakceptowana przez armię włoską jako następca wprowadzonych w 1990 roku karabinków AR-70/90 i rozpoczęła się jej produkcja. Jednocześnie pierwsza partia 1 600 sztuk nowej broni konstrukcji Beretty trafiła do jednostek Esercito Italiano, m.in. biorących udział w misji w Afganistanie. Cena karabinka szacowana jest na 1,2-1,5 tysiąca euro w zależności od dodatkowego wyposażenia. Założeniem konstrukcyjnym broni od początku było osiągnięcie nadzwyczajnej elastyczności i modułowości broni, pozwalającej dostosowywać ją do indywidualnych potrzeb i charakteru wykonywanych zadań. Modułowa konstrukcja pozwala - po wymianie komory spustowej, zamka oraz lufy – na zastosowanie innej amunicji. ARX 160 charakteryzuje się szybkowymiennymi lufami o długości 305 i 406 mm. Standardem jest lufa długości 406 mm ale oferowana jest także długości 305 mm do walki na krótki dystans (CQB). Broń jest wyposażonya w szyny Picatinny.

Informacje

Dane podstawowe i techniczne:

Broń ARX 160
Państwo Włochy
Rodzaj Karabin szturmowy
Produkcja 2009 - nadal
Prototypy 2008
Kaliber Nabój 5,56 x 45 mm
Waga (kg) 3,1
Długość (mm) ok. 860
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 700
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 920
Zasięg skuteczny (m) 600
Pojemność magazynka 30

Wersje:

  • ARX 160 - standardowa wersja,
  • ARX 160 CQB - skrócona wersja,
  • ARX 160 DMR - wydłużona wersja.

Użytkownicy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki