FANDOM

AMD-65 - karabin szturmowy konstrukcji węgierskiej, modernizacja karabinu AK.

Amd 65

Karabin AMD-65 stworzono na potrzeby węgierskiej piechoty pancernej i spadochroniarzy. Zaprojektowano go w taki sposób aby stosować go z zewnątrz jako karabin piechoty oraz z pojazdu opancerzonego jako wsparcie ogniowe. Jest to możliwe ze względu na kolbę składaną z wałem która sprawia że karabin jest bardziej kompaktowy. AMD-65 jest stosowany wraz z podobnym do siebie AKM-63.

AMD-65 jest bronią samoczynno-powtarzalną. Zasada działania oparta o odprowadzanie części gazów prochowych przez boczny otwór lufy, z długim ruchem tłoka gazowego. AMD-65 strzela z zamka zamkniętego. Zamek ryglowany przez obrót. Mechanizm uderzeniowy kurkowy, mechanizm spustowy z przełącznikiem rodzaju ognia. Dźwignia przełącznika rodzaju ognia pełni jednocześnie rolę bezpiecznika. Lufa zakończona tłumikiem płomienia. Broń standardowo jest wyposażona w chwyt przedni. Zasilany z łukowych magazynków 30-nabojowych. AMD-65 wyposażony jest w dwa chwyty pistoletowe. Kolba składana na bok broni, prętowa. Przyrządy celownicze mechaniczne (celownik krzywkowy z muszką, nastawy do 800 m).

800px-Afghan border police aiming a weapon

Afgański policjant z AMD-65

Infromacje

Dane podstawowe:

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,62 mm
  • Nabój: 7,62 x 39 mm
  • Pojemność magazynka: 30 szt.
  • Długość: 847 mm (z kolbą rozłożoną), 648 mm (z kolbą złożoną)
  • Szerokość: brak danych
  • Wysokość: brak danych
  • Masa całkowita: 3,21 kg (z pustym magazynkiem)
  • Zasięg skuteczny: ...
  • Prędkość początkowa pocisku: ...
ADM 65

Standardowy AMD-65

Użytkownicy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki