FANDOM

AGS-30 (ros. АГС-30) - granatnik konstrukcji rosyjskiej, opracowany w latach 90-tych jako lżejsza alternatywa i następca granatnika AGS-17.

664px-AGS-30 maks2009

Granatnik automatyczny AGS-30

Granatnik AGS-30 opracowany przez Biuro Konstrukcyjne Oprzyrządowania (BKO) znajduje się na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rosyjskiej Federacji oraz służb specjalnych podlegających rosyjskiemu ministerstwu spraw wewnętrznych. AGS-30 zapewnia lepszą mobilność, zasięg, szybkostrzelność i lepszą celność podczas strzelania w stosunku do poprzednika AGS-17. Jest też znacznie lżejszy niż jego poprzednia wersja, ale znacznie bardziej zaawansowany i wydajny.

Podstawowym zadaniem granatników AGS-30 jest wsparcie ogniowe oddziałów piechoty. W standardowej wersji broń wyposażona jest w trójnóg, a jej obsługę stanowi pojedynczy żołnierz. Dodatkowo granatniki mogą być montowane na pojazdach wojskowych, zwykle w zdalnie sterowanych wieżach.

Granatnik AGS-30 jest zasilany ze specjalnych bębnów taśmowych. Załadowane bębny taśmowe ważą 14 kg. Spust znajduje się w prawym uchwycie bagnetowym. AGS-30 może strzelać tylko w pełnym trybie automatycznym. Granatnik jest standardowo wyposażony w celownik optyczny PAG-17.

Informacje

Dane podstawowe:

  • Państwo: Rosja (FR)
  • Producent: ...
  • Typ broni: granatnik
  • Prototypy: 1990
  • Produkcja: 1995 - do chwili obecnej
  • Wyprodukowane egzemplarze: brak danych

Dane techniczne:

  • Kaliber: 30 mm
  • Nabój: 30 x 29 mm
  • Pojemność magazynka: bęben nabojowy 30 nabojów
  • Długość: 840 mm
  • Szerokość: ...
  • Wysokość: ...
  • Masa całkowita: 16 kg
  • Zasięg skuteczny: 800 m
  • Prędkość początkowa pocisku: 185 m/s

Użytkownicy:

Źródła:

10:15, cze 30, 2013 (UTC)Michał Iljin (dyskusja)IljinM.