FANDOM

AGS-17 Płomień (ros. АГС-17 Пламя- granatnik konstrukcji radzieckiej skonstruowany na przełomie lat 60-tych i 70-tych.
800px-30-мм автоматический гранатомет АГС-17 Пламя

Granatnik AGS-17

Granatnik AGS-17 został opracowany w biurze OKB-16 A.E. Nudelmana.

Granatnik AGS-17 działa na zasadzie odrzutu zamka swobodnego, zastosowano mechanizm spustowy z przełącznikiem rodzaju ognia, który umożliwia prowadzenie ognia seriami z niską lub wysoką szybkostrzelnością. AGS-17 strzela nabojami 30 X 29 mm, które posiadają ciężki pocisk odłamkowy o wadze 280 g. Zasilanie jest lewostronnie z taśmy ciągłej na 29 nabojów, taśma mieści się w pojemniku z prawej strony broni. Celownik optyczny, lufa niewymienna chłodzona powietrzem. Granatnik standardowo zamontowany jest na trójnogu SAG-17. Po rozłożeniu może być przenoszony przez trzech żołnierzy, z których jeden przenosi lufę i celownik, drugi - podstawę, a trzeci - amunicję. Używany jest także jako broń pokładowa instalowana na pojazdach pancernych i niewielkich okrętach wojennych oraz jako broń lotnicza przenoszona przez śmigłowce i samoloty szturmowe w zasobnikach.

W 1969 roku odbyły się próby zakładowe. W 1971 roku rozpoczęto produkcję seryjną granatnika. AGS-17 został przyjęty na uzbrojenie Armii Radzieckiej, a po upadku ZSRR na wyposażenie armii powstałych po jego rozpadzie. Poza tym granatnik był używany przez niektóre armie Układu Warszawskiego. W Chińskiej Republice Ludowej (CHRL) jest produkowany na licencji. W latach 90-tych opracowano jego następcę, lżejszy granatnik AGS-30 zasilany tym samym rodzajem amunicji.

Informacje

Dane podstawowe:

Dane techniczne:

  • Kaliber: 30 mm
  • Nabój: 30 x 29 mm
  • Pojemność magazynka: taśma nabojowa 29 nabojów
  • Długość: 840 mm
  • Szerokość: ...
  • Wysokość: ...
  • Masa całkowita: 31 kg
  • Zasięg skuteczny: 1 200 m
  • Prędkość początkowa pocisku: 185 m/s

Użytkownicy:

Źródła:

Michał Iljin (dyskusja) 19:13, cze 18, 2013 (UTC)IljinM.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki