FANDOM

Bushmaster ACR (Adaptive Combat Rifle, Masada ACWS, ACR) - modułowy i uniwersalny karabin szturmowy konstrukcji amerykańskiej.

800px-Bushmaster-acr-carbine

Karabin został zaprojektowany przez firmę Magpul Industries z Erie w stanie Kolorado. Konstrukcja została rozwinięta w ciągu czterech miesięcy bez współpracy z rządem. Prototyp został zaprezentowany w 2007 roku na wystawie SHOT Show w Orlando w stanie Floryda.

Bushmaster ACR funkcjonuje w oparciu o zasadę wykorzystywania energii gazów prochowych odprowadzanych przez boczny otwór w lufieryglowanie odbywa się przez obrót siedmioryglowego zamka. Jako rozwinięcie AR-180 posiada mechanizm gazowy z krótkim ruchem tłoka i tłoczyskiem, wykorzystywany obecnie w wielu współczesnych konstrukcjach (m.in. w G36 czy FN SCAR). W konstrukcji karabinka wykorzystano wiele elementów pochodzących z powszechnie dostępnego na amerykańskim rynku karabinka AR-15, m.in. lufę, czy mechanizm spustowo-uderzeniowy. Oryginalną cechą Masady jest system szybkiej wymiany lufy wraz z całym systemem gazowym (po demontażu łoża). Dodatkowo, dzięki modułowej budowie, przez zmianę lufy, zespołu zamek-suwadło oraz – w niektórych przypadkach (np. dostosowania do odmiennych magazynków) komory spustowej połączonej z gniazdem magazynka.

Informacje

Dane podstawowe i techniczne:

Wersja ACR-Q
Państwo USA
Producent Magpul Industries, Bushmaster Firearms International, Remington Arms
Kaliber Nabój 5,56 x 45 mm, nabój .308 Winchester, nabój 6,8 x 43 mm Remington SPC
Prototypy 2006
Produkcja 2011 - nadal
Waga (kg) 3.54
Długość (mm) 829
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 800 - 950
Zasięg skuteczny (m) 300
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 792 - 990
Pojemność magazynka 30

W 2007 roku firma Magpul Industries zakończyła pracę nad prototypowym karabinem Masada ACWS. W 2008 roku zaprezentowano nową odmianę broni – karabin automatyczny Magpul Massoud strzelający nabojem 7,62 mm x 51.&nbsp W 2008 roku prawa do produkcji tej broni kupił koncern Bushmaster Firearms International. Karabinek produkowany przez ta firmę otrzyma nazwę Bushmaster ACR (Adaptive Combat Rifle) i jest produkowany w trzech wersjach różniących się rodzajem kolby. Konstrukcja jest wciąż rozwijana i na razie nie trafiła jako wyposażenie dla żadnej armi. 15 października 2010 r., Bushmaster polecił użytkownikom aby natychmiast przestali jej używać i skontaktowali się z serwisem. Podczas rutynowych testów zauważono bowiem błąd konstrukcyjny, który w niewielkiej liczbie karabinów ACR, po naciśnięciu spustu powodowł wystrzelenie kilku pocisków naraz i tym samym prowadził do niebezpieczeństwa. Bushmaster zobowiązał się do pokrycia wszystkich kosztów związanych z naprawą broni.

Wersje:

Użytkownicy :

Wideo:

Future Weapons Magpul Masada (Bushmaster ACR Remington ACR)07:32

Future Weapons Magpul Masada (Bushmaster ACR Remington ACR)

ACR

Milspecmonkey04:16

Milspecmonkey.com Shotshow 2007 Magpul Industries

Prezentacja ACR na SHOT Show

Więcej z Fandomu

Losowa wiki