FANDOM

300FBPDW2
AAC Honey Badger - karabin szturmowy konstrukcji amerykańskiej.

Karabin Honey Badger produkowany przez Advanced Armament Corporation jest bronią klasy PDW i bazuje na konstrukcji karabinu M4. Broń została zaprojektowana jako alternatywa dla pistoletów maszynowych MP5 oraz MP7, będących na wyposażeniu amerykańskich jednostek specjalnych. Głównym założeniem było zaprojektowanie i zbudowanie broni powodującej duże obrażenia, przy zachowaniu rozmiarów i wytłumionym dźwięku MP5.

Karabin Honey Badger jest indywidualną bronią samoczynno-powtarzalną. Działa w oparciu o wykorzystanie energii gazów prochowych odprowadzanych przez boczny otwór lufy. Po wystrzeleniu ostatniego naboju zamek zatrzymuje się w tylnym położeniu. Zamek jest zwalniany przyciskiem znajdującym się po lewej stronie gniazda karabinka. Zasilany jest magazynkiem zgodnym ze standardami STANAG. Przełącznik rodzaju ognia wraz z bezpiecznikiem znajdujący się po obu stronach broni, pozwala strzelać ogniem seryjnym lub pojedynczym.

Aac-honey-badger-b

Honey Badger posiada domyślnie wbudowany tłumik dźwięku. Istnieje jednak możliwość jego demontażu. Wraz z teleskopową kolbą służy to zwiększeniu wygody użytkowania broni. Postawiono także na prostotę naprawy broni oraz łatwość w znalezieniu części zamiennych, które są kompatybilne z tymi z karabinów M4 i M16.

Informacje

Dane podstawowe i techniczne:

Broń Honey Badger
Państwo USA
Producent Karabin automatyczny/Pistolet maszynowy klasy PDW
Prototypy 2011
Produkcja seryjna 2012 - nadal
Kaliber Nabój .300 AAC Blackout
Długość (mm) 610
Masa (kg)

3

Użytkownicy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki