FANDOM

Aa-12-combat-shotgun-frag-12-automatic
Auto Assault-12 (AA-12; Atchisson Assault Shotgun) – amerykańska strzelba automatyczna modernizowana i udoskonalana od roku 1987 przez firmę Military Police Systems Incorporated na podstawie strzelby Atchisson Assault Shotgun, która z kolei została zaprojektowana na początku lat 70. XX wieku. Do powstania tej konstrukcji przysłużyła się także strzelba USAS-12. Broń posiada dwa tryby pracy: pół-automatyczny i automatyczny (w drugim trybie szybkostrzelność praktyczna dochodzi nawet do 300 strzałów na minutę). Zasilana jest magazynkiem bębnowym o pojemności 20 lub 32 naboi lub magazynkiem pudełkowym o pojemności 8 naboi. Strzelba AA-12 testowana była m.in. w Iraku przez żołnierzy amerykańskiej piechoty morskiej.

Dane techniczne i podstawoweEdytuj

Broń AA-12
Państwo USA
Producent Military Police Systems Incorporated
Rodzaj Strzelba
Prototypy 1972 - 2005
Produkcja seryjna - (jeszcze nie potwierdzone)
Długość (mm) 991
Masa (kg) 5.2
Pojemność magazynka 8 / 20 / 32
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 300
Zasięg skuteczny (m) 100
Zasięg maksymalny (m) 200
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 350

HistoriaEdytuj

Kopia aa-12

magazynek bębenkowy od AA-12 na 32 naboje

53573
W roku 1987 Max Atchisson sprzedał prawa patentowe do strzelby Jerry'emu Baber'owi z firmy Military Police Systems, Inc., mającej swoją siedzibę w Piney Flats w Tennessee. MPS po rozpoczęciu prac na bronią zmieniło jej nazwę na Auto Assault-12, a przez 18 lat pracy nad bronią (do roku 2005), wprowadziło blisko 200 zmian i udoskonaleń do pierwotnej wersji zaprojektowanej przez M. Atchissona. MPS w udoskonalaniu broni wspołpracowało z Action Manufacturing Company oraz Special Cartridge Company, by przystosować AA-12 do strzelania amunicją wybuchową FRAG-12.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki