Fandom

Wiki Uzbrojenie

.454 Casull

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

.454 Casull to jeden z najsilniejszych naboi świata używanych w broni krótkiej. Używany jest głównie w rewolwerach, np. Ruger Super Redhawk.

Historia Edytuj

Nabój to dzieło dwóch konstruktorów, Jacka Fulmera i Dicka Casulla. W 1957 powiększyli i wzmocnili oni łuskę naboju .45 Long Colt, po czym potroili zawartość prochu.

454 casull.png

.454 ma łuskę z wystającą kryzą

Zastosowanie i specyfikacja Edytuj

Gama amunicji i wariantów .454 Casull jest szeroka i produkowana przez wielu producentów. Można nabyć również pociski, np. Hollow Point, Soft Point, Full Metal Jacket (FMJ). Nabój ma nieco mniejszą spłonkę od normalnych naboi do broni bocznej, ze względu na to iż wytwarza bardzo duże ciśnienie w komorze nabojowej, wynoszące aż 410 MPa. Jest bardzo silną amunicją: energia wystrzelonego pocisku o masie 16g osiąga 2700 dżuli. Wady to bardzo silny odrzut przy strzale, konieczność zastosowania broni z mocnym szkieletem a czasem takż zmniejszenie ilości komór nabojowych w rewolwerach do 5.

Amunicja jest głównie przeznaczona dla myśliwych na polowania na dużą zwierzynę, czy obrony przed niedźwiedziami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki