FANDOM

SASR 18sasrtraining1.jpg

Żołnierz SASR podczas treningu

Żołnierz - osoba pełniąca służbę w siłach zbrojnych danego kraju i zobowiązana do obrony jego granic. Żołnierzem jest również osoba wykonująca zadania bojowe poza granicami własnego kraju, zarówno wówczas, gdy kraj ten jest agresorem, jak i w przypadku uczestniczenia sił zbrojnych danego kraju w misjach pokojowych lub siłach szybkiego reagowania w sytuacjach zmuszających społeczność międzynarodową do natychmiastowego zbrojnego współdziałania.

Żołnierz jest podstawową jednostką w wojsku, formacji zbrojnej powołanej przez organizm społeczno- polityczny dla obrony własnego terytorium przed najazdem, utrzymania w ryzach ludności lub dokonywania podbojów.

ZadaniaEdytuj

Canadian soldiers afghanistan.jpg

Żołnierze kanadyjscy podczas operacji Anaconda

Podczas pokojuEdytuj

Żołnierze pełnią ważne role nie tylko w czasach konfliktów i wojen. W czasie pokoju trzymają warty przy obiektach o szczególnie ważnym znaczeniu, pomagają cywilom dotkniętym klęskami żywiołowymi czy katastrofami (np. powodziami, wielkimi pożarami). Specjalistyczne formacje przydają się także do innych zadań, np. wojska inżynieryjne budują mosty i drogi, saperzy rozbrajają niewybuchy i wysadzają domy przeznaczone do rozbiórki.

Stopnie wojskowe w SZ RPEdytuj

Osobny artykuł - Stopnie wojskowe w Rzeczpospolitej Polskiej

WL RP, WS RP i SP RP

Korpus szeregowychEdytuj

Korpus podoficerówEdytuj

Korpus oficerówEdytuj

Oficerowie młodsiEdytuj
Oficerowie starsiEdytuj
GenerałowieEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki